Go to main content

Modele biznesowe parków rozrywki po pandemii

Przez ostatnie dwa lata spotkaÅ‚o nas wiele nietypowych doÅ›wiadczeÅ„. Jak w każdej branży parki rozrywki musiaÅ‚y dostosować siÄ™ do wielu zmian i restrykcji. Czy to doÅ›wiadczenie nauczyÅ‚o nas nowej strategii czy wkrótce wrócimy do starych przyzwyczajeÅ„?

Jakość czy ilość?

Trzy podstawowe aspekty każdej atrakcji to: ilość, wartość i doÅ›wiadczenie goÅ›ci. Do tej pory duża część skupiaÅ‚a siÄ™ gÅ‚ównie na iloÅ›ci osób, która może skorzystać z atrakcji w okreÅ›lonym czasie. Przez pandemiczne ograniczenia na tereny parków mogÅ‚o wejść mniej goÅ›ci, a co za tym idzie zmniejszyÅ‚y siÄ™ kolejki i konieczność maksymalizacji osób na jeden przejazd. Teraz zaczynamy siÄ™ jednak zastanawiać czy jest to najlepszy model biznesowy?

Po staremu

Ilość jest prosta do zmierzenia i przewidzenia, dlatego do tej pory byÅ‚a podstawÄ… krótko- i dÅ‚ugoterminowych planów rozwoju parków rozrywki. LiczbÄ™ osób korzystajÄ…cych z atrakcji można z Å‚atwoÅ›ciÄ… przeÅ‚ożyć na przewidywanÄ… do zarobienia kwotÄ™. Jednak kiedy skupiamy siÄ™ jedynie na iloÅ›ci, zwiÄ™kszajÄ…c corocznie liczbÄ™ możliwych wejść, można szybko doprowadzić do przeludnienia parku. OdczujÄ… to goÅ›cie, którzy już uważajÄ…, że jednÄ… z najwiÄ™kszych wad popularnych atrakcji jest konieczność stania w dÅ‚ugiej kolejce.

Nowa jakość

Sprzedaż biletów to jedynie 55 % przychodów parku. PozostaÅ‚e 45% to gastronomi, pamiÄ…tki, zdjÄ™cia czy pokazy. W ostatnim roku model biznesowy zamiast na iloÅ›ci zaczÄ…Å‚ skupiać siÄ™ na wartoÅ›ci. Satysfakcja goÅ›ci zwiÄ™ksza prawdopodobieÅ„stwo zakupów na terenie parku rozrywki, tym samym zwiÄ™kszajÄ…c jego przychody. Oznacza to, że już nie trzeba siÄ™ skupiać jedynie na sprzedaży jak najwiÄ™kszej iloÅ›ci biletów. Ograniczenie liczby goÅ›ci pozwala także na stworzenie wyjÄ…tkowych doÅ›wiadczeÅ„ jak specjalne zamkniÄ™te wydarzenia i pokazy.

Idealny czas na zmiany

Pandemia przyspieszyÅ‚a rozwój nowoczesnych form konsumowania rozrywki, zmieniajÄ…c przy tym oczekiwania ludzi. Dostosowanie siÄ™ do nowych wymagaÅ„ zajmie dużo czasu, dlatego warto zacząć od razu i zastanowić siÄ™ nad nowÄ… strategiÄ… biznesowÄ….

Restrykcje pandemiczne pokazaÅ‚y także goÅ›ciom Å›wiat atrakcji, bez koniecznoÅ›ci stania w kolejkach i przepychania siÄ™ przez tÅ‚umy zainteresowanych. Jednak ze wzglÄ™du na ograniczony dostÄ™p do atrakcji przez ostatnie dwa lata ludzie tÄ™skniÄ… za powrotem do normalnoÅ›ci i miejscami, które asocjujÄ… ze szczęśliwymi wspomnieniami. DziÄ™ki temu sÄ… skÅ‚onni zapÅ‚acić wiÄ™cej za rozrywkÄ™ na Å¼ywo.

Jak wprowadzić zmiany?

PodstawÄ… dobrej strategii jest analiza. Przed rozpoczÄ™ciem warto jest wiÄ™c zbadać w jaki sposób goÅ›cie korzystajÄ… z parku i jak siÄ™ z nimi komunikować na jego terenie. Trzeba pamiÄ™tać, żeby w wartoÅ›ciowy sposób wzmacniać doÅ›wiadczenia goÅ›ci. Z pomocÄ… przychodzi nowoczesna technologia. Aplikacje w telefonie pozwalajÄ… na zwiÄ™kszenie immersyjnoÅ›ci wizyty, przypominajÄ… o parkowych wydarzeniach i pozwalajÄ… lepiej zaplanować swój czas w parku. Z drugiej strony sÄ… pomocne w gromadzeniu danych na temat goÅ›ci. DziÄ™ki temu można lepiej dopasować doÅ›wiadczenia i atrakcje, tak aby sÅ‚użyÅ‚y konkretnym klientom.

Tekst inspirowany artykułem ze strony Blooloop.

Cenniki urządzeń parkowych

W celu uzyskania dostÄ™pu do cen na niniejszej stronie konieczne jest utworzenie zweryfikowanego konta.

Zaloguj siÄ™ lub Zarejestruj konto